Prodej domu se zahradou: Jak využít potenciál exteriéru při prezentaci

Zahrada je často to první, co zájemce u rodinného domu zaujme. Pro řadu kupujících je ideální zahrada zásadním bodem při rozhodování. Přitom ji mnoho prodávajících podceňuje.

haus kaufen garten

Dobře upravený exteriér může významně zvýšit atraktivitu domu a pomoci k rychlejšímu prodeji.

První dojem začíná venku

Kupující si obrázek o nemovitosti vytváří už při vstupu na pozemek. Nejde ale jen o to, zda je tráva posekaná a keře ostříhané. Velkou roli hraje i to, jak je zahrada využitelná: zda se na ní dá postavit dětské hřiště nebo alespoň umístit pískoviště, jestli je možné parkovat přímo na pozemku, případně zda je zde prostor pro pěstování zeleniny a bylinek. Samostatnou kapitolou jsou vzrostlé ovocné stromy, o které bylo pečováno.

banner many trees and shrubs in front yard

Právě takové detaily dokáží výrazně ovlivnit hodnotu domu. Udržovaná zahrada se starými ovocnými stromy může pro kupující představovat rozhodující plus při rozhodování. Stejně tak prostor, kde je možné vybudovat pergolu nebo zahradní posezení, může být rozhodujícím faktorem při výběru mezi více nabídkami.

Malé úpravy, velký efekt

Příprava zahrady je při prodeji stejně důležitá jako home staging v interiéru. Kupující se totiž rozhodují podle celkového dojmu a ten začíná už venku. Nemusí přitom jít o nákladné rekonstrukce zahrady. Často stačí:

  • posekat trávník a odstranit plevel,
  • ostříhat keře a živý plot,
  • doplnit jednoduché květináče u vstupu,
  • uklidit nářadí a hračky,
  • opravit drobnosti (plot, branka, venkovní světlo).

Tyto úpravy zaberou pár hodin práce a mohou rozhodnout, jestli si kupující vytvoří pozitivní první dojem.

src http s1.1zoom.me big3 353 England Gardens Houses Walsall Garden Shrubs Lawn 547743 2500x1667.jpg refer http s1.1zoom

Dobře prezentovaná zahrada může fungovat jako „další pokoj“ – prostor pro posezení, grilování nebo dětské hry. Pokud je to možné, vyplatí se připravit zahradní nábytek, lehátka nebo alespoň jednoduchý stolek se židlemi. Fotografie pak působí daleko přívětivěji.

34a6cd9ab935311efaac8ea3969669ef

Příklad z praxe

Makléři G8 Reality se nejednou setkali s případem, kdy dům s velkou, ale zanedbanou zahradou působil na kupující spíše odrazujícím dojmem. Po dvou víkendech práce – posekání trávy, úpravy stromů, dodání zahradního posezení a světel – se zájem o prohlídky výrazně zvýšil. Výsledkem byla kupní cena o několik set tisíc korun vyšší, než jakou prodávající původně očekávali. 

Taková práce je doménou skutečně profesionálního makléře. Nebojí se přiložit ruku k dílu, „ušpinit si boty“ na zahradě a hlavně má k sobě tým ověřených spolupracovníků: od zahradníků přes designéry až po fotografy. Díky nim dokáže připravit nemovitost tak, aby zaujala od prvního pohledu a prodala se za nejlepší možnou cenu.

Chcete prodat svojí nemovitost?

Kontakt | Reality Josef Vencovský (realityvencovsky.cz)

 

Autor článku: Redakce RE/MAX G8 Reality

Sdílet článek

Rubriky Reality

Mohlo by vás zajímat

Podívejte se na mé další články

b936fd201037a9651bfda5c92281df44
Reality
1
oko

Home staging v praxi: o kolik dokáže zvýšit prodejní cenu?

Proč se HS vůbec věnovat?  Kupující se rozhodují hlavně podle emocí. Upravený a čistý byt působí větší a útulnější, kupující…
consorcio de apartamento 768x490 1
Reality
2
oko

Hypoteční trh a jeho dopad na ceny nemovitostí v ČR

Češi si každý měsíc sjednají nové úvěry za desítky miliard a banky bojují o klienty. Kratší fixace vítězí, úrokové sazby…
b936fd201037a9651bfda5c92281df44

Home staging v praxi: o kolik dokáže zvýšit prodejní cenu?

consorcio de apartamento 768x490 1

Hypoteční trh a jeho dopad na ceny nemovitostí v ČR