Jak ideálně inzerovat nemovitost?
V dnešní době se nejčastěji setkáte s inzercí nemovitosti na internetu. Nestačí však byt pouze nafotit, sepsat pár vět a věřit, že se nemovitost touto cestou prodá sama. Vyplatí se svěřit prodej nemovitost odborníkovi, realitnímu makléři s praxí a kladnými referencemi. Shlédněte i webové stránky kanceláře, kde makléř působí, a prezentaci jiných inzerátů včetně ověření rozsahu inzerce. Obraťte se na makléře, u něhož jste přesvědčeni, že věnuje prodeji nemovitosti tolik energie, jako by byla jeho vlastní.
Na co si dát pozor při vkládání inzerátu
Upřednostňujte kvalitu před kvantitou. Inzerovat nemovitost na stovkách serverů a desítkách tištěných médií, které nedokážete vyjmenovat vy, ani váš potenciální realitní makléř, by vás nemělo ohromit. Méně je často více a zpravidla do deseti inzertních míst by mohlo být ideálním směrem.
Jak má vypadat realitní inzerát?
Inzerát by měl být působivý a zároveň pravdivý. Potenciálního zájemce musí inzerát oslovit a motivovat k osobní prohlídce. Nemovitost prodávejte poutavými, ale pravdivými texty, s profesionálními fotografiemi. Jelikož je každá nemovitost originální, je leckdy těžké určit, které informace v obsahu uvádět a nevynechat důležité.
Jaký je obsah kvalitního inzerátu?
Jako titulek novin lákajícího článku, musí zaujmout i úvodní název inzerátu. Využijte pozitiva a výhody, které by zaujali i vás a začetli byste se dál.
- Název inzerátu (Bezkonkurenční slunný byt 3+1 v Královských Vinohradech na Praze 2)
- Dispozice nemovitosti (1+0, 2+kk, 3+1, 1+kk apod.) a podlahová výměra nemovitosti (v m2)
- Podlaží, výtah, parkování, připojení k internetu (ano/ne)
- Příslušenství nemovitosti (balkon, terasa, lodžie, atrie, sklep, garáž, zahrada)
- Typ vlastnictví (osobní nebo družstevní) a typ stavby (panel, cihla, novostavba)
- Průchodnost pokojů, vybavení, celkový stav bytu a domu
- Adresa, stručný popis lokality a vybavenost okolí
- TOP výhody, skvělé fotografie, rozumná cena
- Termín a kontaktní údaje
Průměrné doby prodeje nemovitosti
Zajímá vás přehled čísel délky prodeje? Pokud vaši nemovitost prezentujete správně a na ideálních inzertních serverech či ostatních médií, je průměrná doba prodeje bytu jeden až šest měsíců, zatímco domy se mohou prodávat až devět měsíců. Komerční prostory do šesti měsíců a nejdéle se prodávají hotely, penziony i pozemky, a to do dvanácti měsíců.
Pečlivě zpracovaná inzerce nemovitosti je vaší reklamou a mnohdy může zvednout i cenu nemovitosti a tím pokrýt náklady s inzercí. Inzerci nemovitosti nepodceňujte a svěřte ji nejlépe zkušeným odborníkům realitního trhu.