Prezentace nemovitostí k prodeji jsou díky technologiím neustále lepší a lepší – nádherná videa, záběry z dronu, matterport, virtuální prohlídky, profesionální fotografie. Při prodeji nemovitosti zcela jistě skvělá věc. Je to ale opravdu známkou skutečně dobrého makléře?

Dobrý makléř je ten, který klientovi přinese nejvyšší přidanou hodnotu. Samozřejmě, že prvotřídní marketing k prodeji nemovitosti patří, ale komu ve finále pomůže nejvíce, je makléř sám. Ten si díky úžasné prezentaci buduje jméno, značku a je tzv. vidět. Pojďme si tedy blíže posvítit na to, co to vlastně ona „přidaná hodnota pro klienta“ je.

Nejdůležitější je samotný průběh obchodu. Klape vše tak, jak má?

Požadavky klientů při prodeji nemovitosti jsou naprosto rozdílné a reflektují život v jeho nejrozmanitějších podobách. Každý při nákupu či prodeji nemovitosti stojí před jinou životní situací. A v této situaci se nachází právě ona „přidaná hodnota“, o které mluvíme.

Samotný obchod na prvním místě

 „Průběh celého obchodu je mnohem důležitější, než krásně natočené video. K čemu mi bude super prezentace, když prodám díky špatnému nacenění nemovitost pod cenou nebo třeba později, než jsem potřeboval, kvůli špatně nastavenému procesu financování?“ pokládá otázku Jan Štohanzl, jeden ze spolumajitelů RE/MAX G8 Reality.

remaxg8 makleri pic12

Bezpečí, čas a peníze – tři nejdůležitější faktory

Makléř tak musí být kromě dobrého obchodníka i člověk na správném místě s náležitými profesními znalostmi. Měl by být spolehlivý, pořádný, empatický a každý obchod dovést do zdárného konce. Splnit by měl rovněž všechny podmínky, které jsou pro klienta důležité! Tyto požadavky se přitom nejčastěji týkají třech nejvýznamnějších faktorů kolem celého obchodu – času, peněz a bezpečí.

Splnil makléř to, co je pro vás nejdůležitější?

Příkladů se nabízí nespočet. Někdo potřebuje prodat nemovitost do určitého data, protože se musí v určitém časovém rozmezí přestěhovat z bodu A do bodu B. Jeho děti například nastupují v nové lokalitě do nové školy. Pokud se prodej a celý proces zpozdí o několik měsíců, majitel rozhodně nebude nadšený.

Naopak lidé, kteří naspěch nemají, mohou počkat na nejlepší nabídky kupujících a například pomocí aukce navýšit cenu nemovitosti. Pro některé klienty je zase prodej domova silnou emocionální zátěží, potřebují proto především klidné a vstřícné jednání, zodpovězení všech otázek a psychickou podporu ze strany makléře. Každý má zkrátka priority někde jinde!

Kdybychom vše měli shrnout, většina prodejců chce prodat pokud možno rychle, za co nejvyšší cenu a bezpečně k tomu. „Působivé video, které si makléř nechá vyrobit na zakázku od někoho dalšího, o jeho kvalitách nevypovídá zhola nic. Na to se občas v českých podmínkách rádo zapomíná,“ vysvětluje Jan Štohanzl.

dva

Reference mluví za všechno

Pokud objevíte makléře, jemuž většina klientů uděluje kladné reference, o něčem to už vypovídá. Při výběru makléře se proto řiďte kromě líbivých obrázků i skutečnou zpětnou vazbou od bývalých klientů. Profese makléře se za posledních deset let několikrát proměnila. Z člověka, který dříve zajišťoval fyzicky všechno od A do Z, se stal koordinátor týmu lidí od fotografa počínaje, právníkem konče. Zároveň se dostáváme do doby, kdy technologie udělají hodně práce za nás a obchodník bude ještě více psychologem řešícím zákazníkův zážitek s prodejem spojený.